2024 federal bütçesi hazır: borç frenine uyulmalı

vıcık

New member
Haftalarca süren siyasi çekişmeler ve sert kemer sıkma kararlarının ardından, bu yılın federal bütçesi hazır. Perşembe akşamı Federal Meclis'in bütçe komitesi, yaklaşık 476,8 milyar avro harcama ve yaklaşık 39 milyar avro tutarında yeni kredi içeren bir bütçeyi onayladı. Yıllar süren istisnalardan sonra, borç freni en azından şimdilik yeniden tam anlamıyla etkili olacak.

Federal Meclis ve Bundesrat'ın 2024 bütçesine ilişkin nihai kararını Şubat ayı başında vermesi bekleniyor. Ancak güçlü bütçe komitesinin sözde temizleme toplantısı şimdiden parlamentoda onaylanma yolunda belirleyici bir adım olarak değerlendiriliyor. En önemli sorular artık açıklığa kavuşturuldu. Bütçe kararı aslında Kasım ayı sonu için planlanmıştı. Federal Anayasa Mahkemesi'nin bütçe kararı nedeniyle trafik ışığı hükümeti bütçenin bir kısmını yeni temele oturtmak ve milyarlarca dolarlık finansman açığını kapatmak zorunda kaldı.

SPD, Yeşiller ve FDP liderleri haftalarca pazarlık yaptı ve son derece tartışmalı kesintiler ve kemer sıkma kararları aldılar. Tüketicilerin daha pahalı uçuşlara, daha yüksek yakıt ve ısınma fiyatlarına hazırlanmaları gerekiyor.

2024 Bütçesi: Bu alanlarda kesinti yapılacak


Büyük kesintiler aynı zamanda çiftlikler için tarımsal dizelde kademeli kesintileri de içeriyor. Tarımsal dizele yönelik vergi indiriminin kademeli olarak kaldırılması planlandığı için ülke çapında çiftçiler haftalardır sokaklara çıkıyor. Protestolara rağmen bütçe komisyonunda trafik ışığı koalisyonu bu planlardan geri adım atmadı. Yeşiller Partisi Temizlik Görevlisi Sven-Christian Kindler, “Trafik ışığı koalisyonu bu uzlaşmanın arkasında duruyor” dedi.


Reklam | Okumaya devam etmek için kaydırın


Ancak kalkınma yardımı ve insani yardımın yanı sıra çok sayıda iklim koruma projesine yönelik fonlar da kesiliyor. One kuruluşu ve diğer dernekler, kalkınma işbirliğinde 2023'e kıyasla toplamda neredeyse iki milyar avro kesinti yapılması gerektiğini eleştirdi.

Ulaştırma dernekleri demiryolu yük taşımacılığı ve bisiklet finansmanında planlanan kesintileri eleştiriyor.

Ayrıca, 2024 yılında Federal İş Kurumu'ndan federal bütçeye önceden planlanmış 1,5 milyar avroluk bir yardım artık olmayacak. Trafik ışığı politikacıları, bunun nedeninin 2023 federal bütçesindeki daha iyi yıllık mali tablolar olduğunu ve bu durumun finansal hareket alanı yarattığını söyledi. Birliğin baş bütçe yetkilisi Christian Haase, “Trafik ışıkları, sosyal sigortanın self-servis bir dükkan olmadığını anlamış gibi görünüyor” dedi.

Vatandaşların parasına yönelik yaptırımların sıkılaştırılmasının iki yılla sınırlı olması planlanıyor. Etkilenen kişilerin makul işleri kabul etmeyi defalarca reddetmeleri halinde, iş merkezlerinin işsizlere yönelik vatandaşların yardımlarını en fazla iki ay süreyle kesmesine izin verilmesi planlanıyor. Koalisyon, inşaat sektörünü canlandırmak amacıyla önümüzdeki birkaç yıl içinde iklim dostu yeni binalara milyarlarca avro daha yatırım yapmak istiyor.

Borç freninin ertelenmesi şimdilik masadan kalktı


2023 bütçesinden elde edilecek fazlalık, Ahr Vadisi'ndeki sel felaketi mağdurlarına yönelik 2,7 milyar tutarındaki yardımın finansmanı için de kullanılacak. Başlangıçta koalisyon bu fonlar için yeniden acil durum ilan etme ve borç frenini askıya alma seçeneğini açık tuttu. Artık buna gerek yok, dediler.

Ancak borç frenine birkaç yıl sonra, istisnalar dışında, 2024'te tekrar uyulacağı henüz tam olarak kesin değil. SPD, Yeşiller ve FDP aynı fikirde: Yılın ilerleyen dönemlerinde Ukrayna'yı desteklemek için daha fazla paraya ihtiyaç duyulursa (örneğin ABD yardımının artık mevcut olmaması nedeniyle) ek krediler onaylanabilir.

Temel Kanun'da yer alan borç freni sadece çok sınırlı bir net borçlanma öngörmektedir. Ancak doğal afetler veya diğer olağanüstü acil durumlarda devletin mali durumunun önemli ölçüde etkilenmesi durumunda askıya alınabilecek.


Günaydın Berlin
Bülten

Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.