Araştırmacılara göre bu durum 2025 yılına kadar Avrupa’da her beş kişiden birini etkileyecek

vıcık

New member
Çin’in teknolojisi giderek Avrupa pazarına akın ediyor. Chemnitz Teknoloji Üniversitesi’ndeki otomotiv uzmanları, Çin’den otomobil ithalatının önümüzdeki yıllarda yeniden önemli ölçüde artmasını bekliyor. Chemnitz Otomotiv Enstitüsü’nden Profesör Werner Olle Pazartesi günü yaptığı açıklamada, bu yıl yaklaşık 600.000 aracın beklendiğini ve 2025’te 1,1 milyon aracın beklendiğini açıkladı. Bu, yeni kayıt oranının yüzde 5,0’dan yüzde 7,5’e çıktığı anlamına geliyor.

Avrupalı otomobil üreticileri arasındaki rekabet, özellikle elektrikli otomobiller söz konusu olduğunda artıyor. Olle, “Çin’den ithal edilen araçların büyük bir kısmı akülü elektrikli araçlar olduğundan, bu pazar segmentindeki payı önemli ölçüde daha yüksek” dedi. 2023 yılında Avrupa’daki yeni kayıtların neredeyse yüzde 20’sine ulaşması bekleniyor. Bu oran 2025 yılına kadar yüzde 25’in üzerine çıkabilir.

Çin arabaları daha ucuz ve teknik olarak daha kaliteli


Birkaç bin avroluk maliyet avantajına sahip Çinli üreticilerin araçları, yalnızca fiyat açısından değil, aynı zamanda teknoloji açısından da “kesinlikle rekabetçi”. Bu özellikle pil teknolojisi için geçerlidir. Uluslararası rekabette Çin’in elektrikli otomobiller söz konusu olduğunda yalnızca önemli hammaddelerin ve pillerin bulunabilirliği ve fiyatındaki muazzam avantajlardan faydalanmadığı söylendi. İç pazarın büyüklüğü aynı zamanda üreticilerin büyük hacimlere ve buna bağlı olarak maliyet avantajı elde etmesine de olanak sağlıyor.


Reklam | Okumaya devam etmek için kaydırın


Saksonya Otomobil Tedarikçileri Ağı’ndan (AMZ) Dirk Vogel, “Karşılaştırıldığında, Avrupa’nın şu anda kötü bir eli var” dedi. Diğer şeylerin yanı sıra, yüksek enerji maliyetlerini, çok sayıda düzenlemeyi ve vergi teşviklerinin zamanından önce kaldırılmasını öne sürdü. Bu durum Alman ve Avrupalı şirketlerin rekabet gücünü zorluyor ve elektromobilitenin uygulanmasını defalarca yavaşlatıyor.