Habeck’in gazlı ısıtma yasağı bozuldu, daha yüksek kamyon geçiş ücreti geliyor

vıcık

New member
İlk tur müzakerelerin başlamasından 48 saatten fazla bir süre sonra, koalisyon partileri Berlin’deki üst düzey istişarelerini sonlandırdı. Bild gazetesinin haberine göre, Ekonomi Bakanı Robert Habeck (Yeşiller) tarafından planlanan gazlı ısıtmaya yönelik kademeli yasak, görünüşe göre bozuldu. Bunun yerine, trafik ışığı koalisyonunun “teknoloji açıklığı” konusunda anlaştığını söylüyorlar. FDP lideri Christian Lindner, “Mevcut ısıtıcıları değiştirme zorunluluğu olmayacak, yalnızca yeni takılan ısıtıcılar için spesifikasyonlar olacak” dedi.

Resmin elindeki karar kağıdına göre Alman vatandaşlarının bunalıma girmemesi gerekiyor. Bu nedenle, “Bina Enerjisi Yasası’ndaki (GEG) değişiklikler nedeniyle daha iddialı olan akaryakıt ve gaz ısıtma sistemlerinin değiştirilmesinin, hedeflenen ve hedeflenen bir biçimde iklim ve dönüşüm fonundan nasıl mali olarak desteklenebileceği konusunda hedef odaklı bir inceleme yürütülüyor. düşük bürokrasi tarzı.”

Robert Habeck: Kaybeden
  • hisseler
Koalisyon aynı zamanda iklim koruma yasasını da değiştirmeyi amaçlıyor: Bireysel ekonomik sektörler için önceden katı olan emisyon gereklilikleri terk edilecek. Lindner, iklim koruma yasasının değiştirilmesi gerektiğini açıkladı. Buna göre bir sektörde kaçırılan hedefler diğer sektörde telafi edilmeli ve daha uzun vadeli hedefler de belirlenmelidir.

Demiryolunun genişletilmesini finanse etmek için daha yüksek kamyon geçiş ücreti


Kamyon geçiş ücreti, 2024’ten itibaren bir CO2 ek ücreti ile artırılacak ve 3,5 tonun üzerindeki tüm ticari araçlardan alınacak. Ek gelirin yüzde 80’i daha sonra demiryolu ağına ve demiryolu trafiğine fayda sağlamalıdır. Sıfır emisyonlu kamyonlar için 2025 yılı sonuna kadar geçiş ücretinden muaf tutulmalı ve ardından yüzde 75’lik bir indirim yapılacak. Esnaf için de istisnalar olmalı. Demiryollarının mali gereksinimlerinin 2027 yılına kadar 45 milyar avro olacağı tahmin ediliyor.

Şimdiye kadar acil ihtiyaçlar olarak sınıflandırılan demiryolu projeleri için, “önemli bir kamu yararı” tanımlanacak ve planlama süreleri kısaltılacaktır. Toplu taşıma hizmetleri, özellikle kırsal alanlarda yaygınlaştırılacaktır. Demiryolu yük trafiğinin 2030 yılına kadar yüzde 25’lik bir pazar payı elde etmesi bekleniyor. Kombine taşımacılık için terminaller genişletilecek.

sen sus Ve birlikte tartışırız. #koalisyon komitesi CL

— Christian Lindner (@c_lindner) 28 Mart 2023
144 otoyol projesi


Trafik ışığı koalisyonu ayrıca karayolu trafiğinde altyapı genişletme çalışmalarını hızlandırmayı kabul etti. Yeşil lider Lang, bunun geçerli olduğu “sınırlı sayıda caddeden” bahsetti. FDP patronu Lindner, “çok önemli olarak sınıflandırılan” ve buna göre öncelikli olarak ele alınan “144 otoyol projesini” seçti.

Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing’in (FDP) karayolu altyapısının genişletilmesini demiryoluyla eşit tutan bir önerisi, Yeşiller saflarında sert bir şekilde reddedilmesine neden olmuştu. Lang, “Bizim için kolay bir nokta değildi,” diye itiraf etti. Ancak aynı zamanda trafik ışığı, otoyol inşaatını “devasa bir güneş enerjisi genişleme saldırısı” ile ilişkilendirmeyi kabul etti. Yeni otoyollar inşa edildiğinde, gelecekte kenarda güneş enerjisi sistemleri inşa edilmelidir.

Saatler süren yoğun tartışmalardan sonra şunu söyleyebilirim: Buna değdi! Ülkemizin modernleşmesi, uzun süredir var olmayan büyüme fırsatlarını beraberinde getiriyor. Dijitalleşmeyi bu şekilde yaratır ve insan kaynaklı iklim değişikliğini durdururuz. #koalisyon komitesi

— Federal Şansölye Olaf Scholz (@Bundeskanzler) 28 Mart 2023
Bir bakışta koalisyon komitesinin diğer kararları


Planlama ivmesi: Tüm büyük altyapı projeleri için planlama prosedürleri kolaylaştırılacak ve hızlandırılacaktır.

Diğer ulaşım araçları: Bisiklet ve yaya trafiğinin yanı sıra emisyonsuz otobüsler de teşvik edilecek.

yenilenebilir Enerjiler: Rüzgar enerjisi için alan tanımlaması, komşu endüstriyel tesislerin kendi tüketimi için de basitleştirilmelidir. Ayrıca, yeni otoyolların çevre bölgelerinde güneş enerjisi sistemleri kurulma imkanından yararlanılmalıdır. Güneş enerjisi sistemleri, trafik yollarının yanında rüzgar türbinlerinin yanı sıra demiryolu hatlarına da kurulacak.

Elektromobilite ve e-yakıtlar: Şarj istasyonu altyapısı genişletilerek elektromobilite geliştirilecek ve elektrik şebekeleri buna göre genişletilecektir. Koalisyon aynı zamanda e-yakıtları, yani CO2 nötr sentetik yakıtları ithal etmek için bir strateji geliştirmek istiyor. Vergi kanununda, tüm CO2-nötr araçlara eşit muamele edilmelidir. 2030 yılına kadar 15 milyon tam elektrikli araç hedefi yeniden teyit edildi.

İklim koruması: İklim Koruma Yasası kilit noktalarda yeniden çalışılacak.

Sektör Hedefleri: Enerji, sanayi, ulaşım ve binalar gibi münferit alanlar için şimdiye kadar katı olan yıllık emisyon hedefleri yerine, bir sektörde kaçırılan hedefleri diğerinde telafi etmek mümkün olmalıdır. Ancak ilke olarak sektör hedefleri yerinde kalmalıdır.

Yıllık görünüm: Sabit yıllık hedefler yerine daha uzun bir zaman dilimine odaklanmak amaçlanır. Bu amaçla, bir hükümet her yasama döneminin ilk yılında kapsamlı bir program sunmalıdır. “Sektörler arası ve çok yıllı bir muhasebe” ön planda olmalıdır. Bununla birlikte, hedefler kaçırılırsa, her şeyden önce bunlardan sorumlu sektörlerden iyileştirmeler önerilmelidir.

İklim hedefleri: Almanya’nın 2045 yılına kadar iklim nötr olması gerektiği doğrulandı. Diğer sektörlere planlanan uzantısı da dahil olmak üzere Avrupa emisyon ticareti, hedefe ulaşmak için belirleyici olacaktır.

CO2 havuzları ve CCS: Ormanlar ve kırlar gibi doğal CO2 yutakları ile CO2 tutma ve depolama (CCS) yoluyla teknik yutaklar dikkate alınmalıdır. Negatif emisyonlar için beş yıllık hedefler olmalıdır.

ısı geçişi: Trafik ışığı partileri, fosil yakıtlı ısıtma sistemlerinden olabildiğince uzaklaşma ve bu dönüşümü sosyal olarak hafifletme hedefine kararlıdır.

Yeni inşaat ve yenileme: Yeni kurulan ısıtma sistemlerinin özellikleri, bu alanın da iklim dostu olacak şekilde yeniden tasarlanmasını sağlamaya yöneliktir. 2024’ten itibaren yeni kurulan ısıtma sistemlerinin yüzde 65 yenilenebilir enerji ile çalıştırılmasını öngören karara atıfta bulunulmaktadır. Bununla birlikte, yenilenebilir enerjilerden elde edilen “yeşil” hidrojen veya doğal gazdan “mavi” CO2-nötr veya biyokütle ile çalışan ısıtma sistemleri de mümkün kalmalıdır.

Sosyal yastıklama: Isıtma sistemlerinin dönüştürülmesi, iklim ve dönüşüm fonundan gelen fonlarla finanse edilecektir. Ancak mevcut ısıtma sistemlerini değiştirme zorunluluğu olmamalıdır.

Koruma Kanunu: Doğa koruma kanunundaki değişiklikler de planlamayı hızlandırmaya yardımcı olmalıdır. Doğal alanların kaybının “gerçek telafisi” olarak diğer alanlarda tazmin edilmesi gerektiğini söyleyen önceki ilke yumuşatılmalıdır. Bunun yerine, tazminat nakit ödeme şeklini de alabilmelidir. Bu, Çevre Bakanlığı’nın sorumluluğu altında organize edilecek daha büyük, tutarlı biyotop ağlarının oluşturulmasını sağlamalıdır. Bu bölgeler üstü yaklaşım, doğa ve türlerin korunmasının etkinliğini artırmayı amaçlamaktadır.

Ev: Kabul edilen önlemler federal bütçede herhangi bir ek maliyete neden olmamalıdır. Bu, iklim ve dönüşüm fonunun yanı sıra kamyon geçiş ücreti ve emisyon ticaretinden elde edilen gelir kullanılarak mümkün olmalıdır.

Toplumun temsilcileri: Trafik ışığı anlaşmazlığı kutluyor

Toplumun temsilcileri: Trafik ışığı anlaşmazlığı kutluyor
  • hisseler
SPD lideri Klingbeil sonuçlardan “çok memnun”


SPD lideri Lars Klingbeil sonuçlardan “çok memnun”. Bunlar, “bir koalisyon olarak Almanya’nın geleceğine ve gücüne doğru büyük adımlar attığımızı” gösterdi. FDP patronu Lindner, “Gerçek atılımlar, gerçek paradigma değişiklikleri kaydettik ve bu nedenle sonuç kendini gösteriyor” dedi. Yeşil lider Lang, “Sonunda yapısal reformlara başlıyoruz” dedi.

Şansölye Olaf Scholz (SPD), öğleden sonra sonuca ilişkin yüksek beklentileri formüle etti. “Orada büyük bir iş parçası üretebileceğimizden eminim” dedi. Şansölye, “Önümüzde duran, ekonomimizin en büyük modernleşmesiyle ilgili,” diye devam etti. Koalisyon komitesindeki müzakerelere ilişkin olarak şunları ekledi: “Bu tartışmada, bunu yapması gerekenlerin biz olduğumuz yönündeki ortak fikir artıyor.”

Koalisyonun en üst toplantısı Pazar akşamı saat 18.30 civarında başladı ve yaklaşık 20 saat sonra Pazartesi öğleden sonra kesintiye uğradı. Salı günü, koalisyon liderleri müzakerelerine saat 10:20’den itibaren devam ettiler.

bilgi kutusu resmi