Sahil Güvenlik vuruntu sesine: “Ne olduğunu bilmiyorum”

vıcık

New member
Ev
Haberler
Sahil Güvenlik vuruntu sesine: “Ne olduğunu bilmiyorum”

Pazar günü bir denizaltıyla Titanik’in enkazı için beş kişi yola çıktı. Artık maceracılardan eser yok. Yavaş yavaş solumak için hava kıt hale gelir.


Amerika Birleşik Devletleri Sahil Güvenlik (USCG) Kaptanı Jamie Frederick, 21 Haziran’da Boston, Massachusetts’teki Sahil Güvenlik üssünde gazetecilere konuşuyor. “Titan” dalgıç aracını arama çalışmaları sürüyor.Joseph Prezioso/AFP


Kayıp dalgıç “Titan”ın başarılı bir şekilde kurtarılması için zaman penceresi azalıyor. ABD Sahil Güvenliğine göre, arama ekipleri tarafından tespit edilen su altı seslerinin kaynağı belirsiz. Sahil Güvenlik görevlisi Jamie Frederick Çarşamba öğleden sonra (yerel saatle) Boston’da düzenlediği basın toplantısında “Bunun ne olduğunu bilmiyoruz,” dedi. Kanadalı bir keşif uçağı gürültüyü fark etti. – hem Çarşamba sabahı hem de Salı akşamı. Veriler hemen ABD Donanması uzmanlarıyla paylaşıldı. Analiz edilecekler ama hala net bir sonuç yok. Bölgeler aranmaya devam edecek.

ABD Sahil Güvenlik’in tahminlerine göre, gemideki oksijen maksimum 20 saat için yeterlidir. Sahil Güvenlik şefi John Mauger Çarşamba günü BBC’ye verdiği demeçte, kalan süreyi tam olarak hesaplamanın zor olduğunu söyledi. Operatör Oceangate Expeditions’a göre, “Titan” gemide beş kişiye 96 saatten fazla oksijen sağlamaya yetecek kadar oksijen olduğuna dikkat çekti. Pazar sabahı (ABD Doğu Kıyısı yerel saati) araçla temas kesildi.

Mauger, “Ne kadar oksijen kaldığını tahmin etmeyi zorlaştıran faktörlerden biri, denizaltıda oturan kişi başına oksijen tüketiminin ne olduğunu bilmememizdir.” Dedi. Arama ekibi, denizaltıyı bulup kurtarmak için yaklaşık 20 saatin kaldığını varsayar. Bu Perşembe sabahı (yerel saat) olacaktır.

Dalış teknesi nerede? Suyun üstünde ve altında arama yapın


Aramanın “karmaşık” ve “zor” olduğunu söyleyen Tuğamiral, Kanada’nın Newfoundland adasının neredeyse 700 kilometre güneyindeki ücra bir yere atıfta bulundu. Akustik sinyal uzmanlarıyla yakın işbirliği içinde çalışarak Atlantik’in hem yüzeyinde hem de altında aranacak.

Sahil Güvenlik’in daha önce bahsettiği gürültü, yolculardan gelmiş olabilir. Ancak, kaynağın onayı yoktur. Biri, birkaç tane olan “gürültü imzalarını” analiz etme sürecindedir.