Trafik ışığı grupları trafik reformları üzerinde anlaştı

vıcık

New member
Berlin–Trafik ışığı grupları Pazartesi günü ulaştırma sektöründe önemli reformlar üzerinde anlaşmaya vardı. Bu, bir yandan belirli demiryolu ve otoyol projelerinin daha hızlı planlanmasını ve onaylanmasını, harap köprülerin yenilenmesini, diğer yandan da kamyon geçiş ücretinin artırılmasını içeriyor.

Bundan önce SPD, Yeşiller ve FDP’nin hükümet fraksiyonları arasında haftalarca süren müzakereler yaşandı. Yasa tasarılarının bu hafta Federal Meclis’ten geçmesi bekleniyor. Bu aynı zamanda karayolu trafik kanununda bir reformu da içermektedir.

Bir bakışta planlanan reformlar şunlardır:

Köprüler için planlama hızlandırma ve “onarım hızlandırıcı”


Ulaştırma sektöründeki yenileme iş yükünün kaldırılması gerekiyor. Bu, demiryolu projelerinin yanı sıra sıcak noktalar ve darboğazlar olan otoyol projelerinin uygulanmasının hızlandırılmasıyla da ilgilidir. Özellikle parça uzantılarıyla ilgili. Ek olarak, Alman Basın Ajansı’na sunulan Yeşiller Partisi belgesinde de belirtildiği gibi, otoyollardaki mevcut her alan gelecekte güneş enerjisi üretimi için kullanılmalıdır.


Reklam | Okumaya devam etmek için kaydırın


Hızlandırılacak otoyol genişletmelerinin listesi “kapsamlıdır” ve bir kez geçerlidir. Projelerin ne kadar hızlı hayata geçirileceği aynı zamanda mevcut yatırım fonlarına da bağlıdır. Yeşillerin uzun süredir otoyol planlamasını hızlandırma konusunda çekinceleri vardı.

Yeşil belgenin söylediği gibi, harap olmuş köprülere “onarım desteği” verilmesi gerekiyor. Bir takım basitleştirmeler ve istisnalar sayesinde köprülerin yenilenmesi daha hızlı hale getirilecek.

Kamyon geçiş ücreti: CO2 ek ücreti getirilecek


Kanun taslağında da öngörüldüğü gibi, kamyon geçiş ücretine CO2 ek ücreti getirilecek. Koalisyon, iklim dostu tahriklere sahip kamyonlara geçişi hızlandırmak için teşvikler sağlamak istiyor.

Kamyon geçiş ücretinden elde edilen milyarlarca dolarlık gelir ilk kez demiryoluna akacak. Almanya’daki demiryolu ağı kısmen harap durumda, bu da tren iptallerine ve gecikmelere neden oluyor. Gelecek yılın yazından 2030 yılına kadar, özellikle yoğun olarak kullanılan rotaların temelden yenilenmesi planlanıyor.

Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing (FDP), Eylül ayının ortasında, federal hükümetin 2027 yılına kadar demiryoluna ilave 40 milyar avroluk kaynak sağlamak istediğini söyledi. Fonun büyük bir kısmı kamyon geçiş ücreti reformundan gelecek. Müller, “Ücret değişikliğiyle birlikte mobilitenin gerçek maliyetlerini yansıtıyoruz ve aynı zamanda özellikle demiryolu altyapısı için önemli bir gelir elde ediyoruz” diye açıkladı.

Karayolu Trafik Kanunu: 30 km/s’lik bölgelerin daha kolay uygulamaya konulması


Verlinden, “Yollar ve arabalar yerine insanlar ve onların sağlığı ile iklimin korunması, gelecekte ulaşım politikasının odak noktası haline gelecek” diyor. Arka plan, Karayolu Trafik Kanunu’nda trafiğin akıcılığı ve güvenliğinin yanı sıra iklim ve çevre koruma, sağlık ve kentsel gelişim hedeflerinin de dikkate alınması gerektiğidir. Bu, belediyelerin 30 km/s’lik bölgeler oluşturmasını kolaylaştıracaktır.

Federal Konseyin değişiklikleri kabul etmesi gerekiyor. Eyalet ulaştırma bakanları halihazırda iyileştirme ihtiyacı gördüklerini belirtmişlerdi. Daha sonra karayolu trafik düzenlemelerinde de değiştirilecek özel düzenlemeler yer almaktadır.