Tüketicilerin bir şeyden şüphelenmeleri durumunda yapması gereken şey budur

vıcık

New member
Almanya'daki tüketiciler giderek daha fazla yanlış paket teslimatıyla karşı karşıya kalıyor. Aldığınız pakette sipariş ettiğiniz tablet değil, renkli kalem seti bulunuyorsa bu durum can sıkıcıdır ve alıcı için bazı zorluklara neden olabilir.

Sonuçta kendilerinin dolandırıcı gibi görünmemesi için malları yorum yapmadan geri gönderemezlerdi. Kuzey Ren-Vestfalya tüketici danışma merkezi, hatalı teslimatların erkenden nasıl tespit edilebileceği ve tüketicilerin daha sonra neler yapabileceği konusunda üç ipucu veriyor.

Tüketiciler teslim alırken dikkatli olmalı


Paketinizi bizzat teslim alabilecekseniz, hasarsız ve düzgün bir şekilde kapatılmış olduğundan emin olmalısınız. Uygunluk kontrolü de yardımcı olabilir: Paket beklenen içerik için yeterince büyük ve ağır mı? Bir sorun varsa, teslim alındıktan hemen sonra teslimat hizmetiyle tutarsızlıklar açıklığa kavuşturulmalıdır. Paketin teslimat görevlisinin yanında açılması faydalı olabilir.

Yanlış teslimattan şüpheleniyorsanız: kanıtları güvence altına alın


Yanlış teslimat şüphesi varsa, etkilenen kişiler paketin açıldığını Haberyla belgelemeli veya tanık çağırmalıdır. NRW Tüketici Danışma Merkezi'ne göre, paketin ağırlığını belirten paket etiketini saklamanız da faydalı olabilir.

Yasal tavsiye alın veya bilinmeyen kişilere karşı şikayette bulunun


Etkilenenlerin yanlış teslimatı çevrimiçi mağazaya geri göndermemeleri gerekir. Aksi takdirde iade departmanı, müşterinin malları bizzat değiştirdiğini varsayabilir. Daha iyisi: Sorunu önceden müşteri hizmetlerine bildirin. Satıcının hâlâ engel teşkil etmesi durumunda tüketicilerin yasal tavsiye almaları ve muhtemelen bilinmeyen kişilere karşı da şikayette bulunmaları gerekmektedir.

Tüketici danışma merkezleri yardımcı olabilir. Başarılı bir iptal şansı genellikle iyidir çünkü ispat yükü perakendeciye aittir.


Günaydın Berlin
Bülten

Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.