Yeni dolandırıcılık Amazon müşterilerini yanıltıyor

vıcık

New member
Ev
Haberler
Yeni dolandırıcılık Amazon müşterilerini yanıltıyor

Ödeme ayrıntılarını bir kez sağlayın, lütfen! Suçlular şu anda Amazon çalışanları kılığına giriyor. Dolandırıcılığa kanan herkes hemen harekete geçmelidir.


Amazon müşterileri, giderek daha sık bir şekilde suçlu dolandırıcıların kurbanı oluyor. T. Fallon/AFP


Telefonda ödemeleri serbest bırakmak veya uzaktan bakım yazılımı yüklemek isteyen samimi bir ses mi? Böyle bir arama alırsanız, en iyisi hemen kapatmaktır. Tüketici koruma portalı Watchlist Internet’in tavsiyesi budur – çünkü: Bunların şu anda Amazon adına yapılan sahte aramalar olma olasılığı yüksektir. Amazon yalnızca müşteriler talep ettiğinde arar.


Yeni Whatsapp dolandırıcılığı: Dolandırıcılar siz uyurken veri çalar

Yeni Whatsapp dolandırıcılığı: Dolandırıcılar siz uyurken veri çalar

Amazon dolandırıcılığı: Dolandırıcılar suç faaliyetlerini nasıl kamufle ediyor?



Suçlular, çevrimiçi posta siparişi şirketinin çalışanları gibi davranırlar ve bir siparişle ilgili bir sorun varmış gibi davranırlar. Viyana merkezli portaldan Thorsten Behrens, “Özellikle gerçekten bir Amazon paketi bekliyorsanız, aramanın nedenleri kulağa çoğunlukla makul geliyor” diyor. Bu nedenle, “sahtekarlık” olarak bilinen bu dolandırıcılığa iyi niyetle düşme riski vardır.


Kişisel verileri veya ödemeleri ifşa ettiyseniz, İzleme Listesi İnternet size derhal bankanızla iletişime geçmenizi ve durumu açıklamanızı önerir. Suçluların casus yazılım olarak kötüye kullanabilecekleri yüklü programlar derhal kaldırılmalı ve şüphe durumunda bilgisayar yeniden başlatılmalıdır. Behrens, “Polise ihbarda bulunun” tavsiyesinde bulunuyor. Amazon’un kendisi dolandırıcılık için [email protected] e-posta adresini kurmuştur ve bu adrese vakalar da bildirilebilir.


Bu şirketler genellikle kimlik sahtekarlığından etkilenir



Dolandırıcılar genellikle kimliklerini yerleşik bir şirketin adının arkasına gizler. Örneğin, Usecure web sitesi, aşağıdaki şirketlerin adlarının genellikle dolandırıcılar tarafından alındığını bildirmektedir. “LinkedIn’den sonra kimlik avı saldırılarında en çok taklit edilen markalar DHL (%14), Google (%7), Microsoft (%6), FedEx (%6), WhatsApp (%4), Amazon (%2) ve Maersk ( Blog, siber güvenlik sağlayıcısı CheckPoint’in Marka Kimlik Avı Raporu’ndan alıntı yaparak yüzde 1), AliExpress (yüzde 0,8) ve Apple (yüzde 0,8)” dedi.


Suçlular telefon numaralarını manipüle edebilir



Bazı durumlarda, numarayı önceden bir arama motoru aracılığıyla aramak yardımcı olmaz. Siber dolandırıcılar kasıtlı olarak telefon numaralarını manipüle eder. Bu genellikle dolandırıcılığı daha da makul hale getirir. Bu Haberin Detaylarıa karşı Federal Ağ Ajansı, yazılım kullanarak telefon numaralarını tahrif etmenin neredeyse çocuk oyuncağı olduğu konusunda uyarıda bulunuyor. Dolandırıcıların telefon numarasına sahip olmaları gerekmez. “Bir yandan, telefon numarasının sahibinin aramayla hiçbir ilgisi olmamasına rağmen, yabancı olanlar da dahil olmak üzere mevcut telefon numaraları manipülasyondan etkilenebilir. Öte yandan, süslü numaralar kullanılabilir, yani atanmamış ve bu nedenle kimseye atanamayan numaralar kullanılabilir” diyor Federal Ağ Ajansı’nın web sitesi. Bu dolandırıcılık biçimine “arama kimliği sahtekarlığı” da denir.


bilgi kutusu resmi