Mağaza İsimleri Neden Önemlidir
Mağaza isimleri yeni iş kuran girişimciler için çok önemlidir. Bu yüzden dükkan ve mağaza isimleri hakkında araştırdığımız konumuzda hangi isimleri nasıl koymamız gerektiğine dair ipuçlarını paylaşıyoruz.
İş Yeri İsimlerinin Önemi
Gündelik hayatınız üzerinde bir inceleme yapalım. Örneğin bir pazar günü aileniz ile dışarı çıktınız ve güzel bir kahvaltı yapmak istiyorsunuz. Kahvaltı yapacağınız yeri neye göre seçersiniz. Belirli bir kriteriniz var mı yoksa ezbere bir yere mi gidip oturursunuz. Bu tip durumlarda insanlar farkında olmadan kült yerlere otururlar yani markalaşmış yerlere. Peki bir marka nasıl doğar. Eğer bir mağaza veya iş yeri açmak istiyorsanız iş yerinize bir isim düşünüyorsunuzdur. Bu yüzden bu soruya kendi içinizde iyi bir yanıt bulmanız gerekmektedir. Tabii ki bu iş sadece marka ismi bulmakla bitmez, markanız logosunda yer alacak renkler bile insanlar üzerinde çok farklı etkiler oluşturabilir.
Bu duruma bir örnek vermek gerekirse pazar kahvaltınızı adı böcek olan ve mekanın dekorasyonu siyah ağırlıklı olan bir yerde yapmak ister misiniz? Bunu düşünmek bile insanın içini karartmaktadır. Yani eğer siz bir kahvaltı salonu açmak istiyorsanız insanların huzur bulabileceği ve rahatlayabileceği bir mekan ve isim bulmanız gerekmektedir. Şimdi gözlerinizi kapatın ve yeşillik içerisinde tahta masalarda dinlendirici bir tını eşliğinde Şen Vadi isimli mekanda kahvaltı yaptığınızı düşünün. İlk mekanımıza göre ne kadar ferahlatıcı değil mi ? İş yeri ismi müşteride ilk intibadır. Bunu insanın dış görünüşüne de benzetebiliriz. Bir insan iş görüşmesine gittiğinde giyimi ile karşılanır ve ahlakı ile uğurlanır. Eğer bir iş yeri ismi düşünüyorsanız bunu kriter olarak kendinize seçebilirsiniz.
Mağaza isimleri yeni iş kuran girişimciler için çok önemlidir. Bu yüzden dükkan ve mağaza isimleri hakkında araştırdığımız konumuzda hangi isimleri nasıl koymamız gerektiğine dair ipuçlarını paylaşıyoruz.
İş Yeri İsimlerinin Önemi
Gündelik hayatınız üzerinde bir inceleme yapalım. Örneğin bir pazar günü aileniz ile dışarı çıktınız ve güzel bir kahvaltı yapmak istiyorsunuz. Kahvaltı yapacağınız yeri neye göre seçersiniz. Belirli bir kriteriniz var mı yoksa ezbere bir yere mi gidip oturursunuz. Bu tip durumlarda insanlar farkında olmadan kült yerlere otururlar yani markalaşmış yerlere. Peki bir marka nasıl doğar. Eğer bir mağaza veya iş yeri açmak istiyorsanız iş yerinize bir isim düşünüyorsunuzdur. Bu yüzden bu soruya kendi içinizde iyi bir yanıt bulmanız gerekmektedir. Tabii ki bu iş sadece marka ismi bulmakla bitmez, markanız logosunda yer alacak renkler bile insanlar üzerinde çok farklı etkiler oluşturabilir.
Bu duruma bir örnek vermek gerekirse pazar kahvaltınızı adı böcek olan ve mekanın dekorasyonu siyah ağırlıklı olan bir yerde yapmak ister misiniz? Bunu düşünmek bile insanın içini karartmaktadır. Yani eğer siz bir kahvaltı salonu açmak istiyorsanız insanların huzur bulabileceği ve rahatlayabileceği bir mekan ve isim bulmanız gerekmektedir. Şimdi gözlerinizi kapatın ve yeşillik içerisinde tahta masalarda dinlendirici bir tını eşliğinde Şen Vadi isimli mekanda kahvaltı yaptığınızı düşünün. İlk mekanımıza göre ne kadar ferahlatıcı değil mi ? İş yeri ismi müşteride ilk intibadır. Bunu insanın dış görünüşüne de benzetebiliriz. Bir insan iş görüşmesine gittiğinde giyimi ile karşılanır ve ahlakı ile uğurlanır. Eğer bir iş yeri ismi düşünüyorsanız bunu kriter olarak kendinize seçebilirsiniz.